We can decrease to take our garbage out with earthworm decompose our garbage.

I'm decomposeing our garbage in Osaka Japan.私は大阪で生ごみを分解しています。Because I'm decreaseing to take our garbage out for conserve earth and save energy.私はエネルギーを節約して地球を守るために私たちの生ごみを減らしています。

I can't stop to breathe and keeping our trash but I can decrease some garbage.私は息を吸うことをやめたり、分解できないごみを家にため続けることはできませんがいくつかの生ごみを減らすことができます。

I use decomposer for decreaseing our garbage.私は生ごみを減らすためにコンポストを使います。

My decomposer use earthworms.私のコンポストはミミズを使います。

It's very good.それはとても良いです。

Earthworms eat our garbage.ミミズは私たちの生ごみを食べます。

Our garbage change organic fertilizer when they excrete.私たちの生ごみはミミズが糞をした時に有機肥料に変わります。

So we can decrease our garbage.なので私たちは生ごみを減らすことができます。

Of course I put it into ground.もちろんその有機肥料は土に埋めます。

I explain my decomposer.私はコンポストの説明をします。

First,I put earthworms,my garbage a little carbon"for example newspaper or charcoal chaff or leaf mold or something"into non-woven bag.最初に私は不織布の袋にたくさんのミミズと生ごみと炭素(新聞紙か紙類かもみ殻くん炭か腐葉土か何か)を入れます。 

Then I tight tie mouthpiece of the bag by cord.それから私はその袋の口をひもできつく結びます。

This is my decomposer.これが私のコンポストです。

Then I put decomposer on basket.それから私はかごの上にコンポストを置きます。

Then I put decomposer and the basket  on the saucer.それから私は受け皿の上にかごとコンポストを置きます。

Then I all cover decomposer and the basket and the saucer with thin non-woven bag.それから私は薄い不織布袋で受け皿とかごとコンポストを覆います。

I shut mouthpiece of thin non-woven bag.私は薄い不織布袋の口を閉じます。

It's completion.これで完成です。

I think especially I use non-woven bag.私は不織布袋を使うことは 特別だと思います。

It's given out at many kind of chance in Japan.不織布袋は日本で色々な場所で配られています。

We can use them.私たちは配られる不織布袋を使うことができる。

Why I use them because they can control easy.なぜ私が不織布袋を使うのか、なぜなら扱いやすいからです。

Why do I cover decomposer with thin non-woven bag?なぜ私が薄い不織布袋でコンポストを覆うのか?

Many kind of decomposer each have some problem.いろいろな種類のコンポストはみんないくつかの問題があります。

Kyanoworm's problems have  hard ,big,cost,defenseless against vermin.キャノワームの問題は硬い、大きい、値段が高い、害虫対策ができないです。

EM bacteria's decomposer problems have running costs.EM菌コンポストの問題は維持費がかかることです。

Decomposeing machine's problems have can't put it out side,need outlet ,a little smell in house,dispose hard if we give up.生ごみ処理機の問題は外に置けない、コンセントがいる、家の中で少し匂う、やめる時に大変。

Directly ground decomposer's problem have defenseless against vermin.バケツを逆さにしたような直置きコンポストの問題は害虫対策ができない。

Corrugated cardboard box decomposer's problem have defenseless against vermin,can't put  outside,when give up hard,often need to change box,get full box soon,break soon box,need ripen time for three months.ダンボーコンポストの問題は害虫対策ができない、外に置けない、やめる時大変、たびたびダンボールの交換が必要、すぐにいっぱいになる、箱がすぐに破れる、熟成期間が3ヶ月いる。

I consider what problems.私は何が問題なのか考えました。

They are "1" can't put outside "2" defenseless against vermin "3" can't give up easy .It's very important. "4"need ripen time for three months "5" get full box soon .

それらは①外に置けない②害虫対策ができない③やめる時大変④3ヶ月の熟成期間がいる⑤容器がすぐにコンポストがすぐにいっぱいになる。

I found the answer.私は答えを見つけました。

The answer is non-woven bag and earthworm.その答えは不織布袋とミミズです。

Non-woven bag can improve "1"~"3" problems.不織布袋は①~③の問題を改善できます。

"1"It can put outside because it ran through air and water.And it don't need outlet.And I don't need worried about a little smell.①不織布袋は外に置くことができます。なぜなら空気も水も通します。そしてコンセントは必要ありません。少しの匂いも心配する必要はありません。

"2" It can defend against vermin.Because it can almost shut mouthpiece with rope.It can completely cover with another thin non-woven bag.②不織布袋は害虫に対して守ることができます。なぜなら不織布袋はヒモで口をほとんど閉じることができます。それは別の薄い不織布袋で完全に覆うことができます。

"3"non-woven bag decomposer can give up easy.Bcause it can take out on collect regularly garbage day .It's very important.③不織布袋のコンポストは簡単にやめられます。なぜならそれは普通のごみの日に出せるからです。それはとても大切です。

Earthworm can improve "4"~"5" problems.ミミズは④⑤の問題を改善できます。

"4" Earthworm's excrement don't need ripen time for three months.It can use soon to fertilizer.④ミミズの糞は3ヶ月間の熟成は必要ありません。

"5" Non-woven bag and earthworm's decomposer don't get full box soon.Because it's putting only our garbage and earthworms and a little charcoal chaff.Garbage is almost water.So it doesn't almost increase.⑤不織布袋でするミミズコンポストはすぐにいっぱいになりません。なぜならそれは生ごみとミミズと少しのもみ殻くん炭しか入っていません。生ごみはほとんど水分です。なのでそれはほとんど増えません。

I first challenged English blog.私は初めて英語のブログにチャレンジしました。

I'm happy if all over the world people know to challenge my way .もし世界中の人々が私の方法を知り試したら私はうれしいです。

I want to keep to think "what can I do?".私は私に何ができるのか考え続けたいです。